Ditën e enjte në një debat televiziv në Opinion, ish Kryeministri Sali Berisha deklaroi
se Ambasadorja e Shteteve të Bashkuara, Yuri Kim kishte dizinformuar shqiptarët me
postimin se asnjë vendim “non grata” nuk është kthyer mbrapsht. Ai përmendi si shembull
se kjo ka ndodhur sipas tij në tri katër raste të ministrave turq, të dizenjuar nga
Departamenti i Thesarit.
Nisur nga këto polemika në distance, dhe nisur edhe nga pretendimet dhe deklaratat e
fundit të zotit Berisha, Radio Televizioni Shqiptar iu drejtua Departamenti të Shtetit
ditën e premte duke e pyetur fillimisht nëse ka mundësi që shpallja e tij non grata në
Shtete e Bashkuara ose e ndonjë personi tjetër mund të anulohet?
Në përgjigjen e tij një zëdhënës i Departamentit të Shtetit deklaroi se vendimet për
shpalljen “non grata” merren vetëm nga Departamenti i Shtetit dhe ato nuk kanë kufizime
në kohë, domethënë nuk ndryshojnë nga një administratë në tjetrën.
“Z. Berisha u përcaktua sipas nenit 7031(c) të Ligjit vjetor për Buxhetin për shkak të
përfshirjes se tij në korrupsion të konsiderueshëm në cilësinë e tij zyrtare si
Kryeministër i Shqipërisë. Përcaktime të tilla nuk janë të kufizuara në kohë. Në
përgjithësi, kur një individ përcaktohet sipas seksionit 7031(c), ai individ nuk do të
jetë i përshtatshëm për të përfituar një vizë për të udhëtuar në Shtetet e Bashkuara” tha
zëdhënësi.
Por çfarë është neni 7031(c) i Ligjit vjetor të Buxhetit?
Ky seksion përcakton ndëshkimet që lidhen me Antikleptokracinë dhe shkeljen e të drejtave
të njeriut. Në këtë seksion përcaktohet papranueshmëria e zyrtarëve të qeverive të huaja
dhe familjarëve të tyre të ngushte, për të cilët Sekretari i Shtetit ka informacione të
besueshme, të drejtpërdrejta ose indirekte se ata janë përfshirë në korrupsion
domethënës, ose shkelje të rënda të të drejtave të njeriut.
Për këto arsye këta persona përcaktohen të mos hyjnë në Shtetet e Bashkuara të Amerikës, edhe nëse këta nuk kanë aplikuar për vizë më parë. I vetmi përjashtim që parashikohet në nenin 7031(c) të Ligjit për Buxhetin dhe që lejon hyrjen e këtyre personave në territorin e SHBA lidhet vetëm me rëndësinë e zbatimit të ligjit mbi këta persona në territorin e SHBA, pra kur këta persona janë të kërkuar nga drejtësia amerikane, ose kur qeveria e SHBA është e detyruar të zbatojë marrëveshjet ndërkombëtare, siç është rasti i detyrimit qe ajo ka me kombet e Bashkuara kur këta zyrtarë duhet të udhëtojnë në Asamblenë vjetore të OKB-së.
Por duke iu kthyer deklaratave të zotit Berisha për tërheqjen e vendimeve në disa raste
nga qeveria amerikane, RTSH e pyeti sërish Departamentin Amerikan të Shtetit mbi
pretendimet e ish kryeministrit shqiptar, duke marrë si përgjigje dallimin mes vendimeve
të nenit 7031(c) të Ligjit Vjetor Buxhetit që zbatohet nga Departamenti i Shtetit dhe
vendimeve të tjera që lidhen me Departamentin e Thesarit.
“Z. Berisha nuk ishte përcaktuar nën autoritetin e sanksioneve financiare. Sanksionet e
Zyrës së Kontrollit të Pasurive të Huaja të Departamentit Amerikan të Thesarit (OFAC)
mbështeten në autoritete të ndryshme. Për një përgjigje lidhur me to, mund të drejtoheni
tek OFAC për informacion rreth vendimeve të tyre” tha zëdhënësi.
Në deklarimin e zëdhënësit sa më sipër, rezulton se z. Berisha i referohet vendimeve te
Departamentit të Thesarit për rastet e tërheqjes se vendimeve të mëparshme, ndërkohë që
vendimi i shpalljes së tij non-grata është marrë nga Departamenti i Shtetit. Me sa duket,
ky ka qenë edhe dallimi që ka dashur të bëjë Ambasada e SHBA në Tiranë kur në dhjetor të
vitit të kaluar specifikoi.